Nazwa i znak firmowy motocykla pochodziły wprost od nazwy producenta: Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku, gdzie dla zaspokojenia potrzeb rynku w 1955 roku zlokalizowano dodatkową produkcję motocykli M06.
Motocykle WSK M06 do 1957 roku nie różniły się od tych produkowanych przez WFM jednak w późniejszych latach konstruktorzy z WSK zaczęli konkurować z głównym producentem pod względem stosowanych rozwiązań i modernizacji i to na tyle skutecznie, że zaprezentowany na Targach Poznańskich wiosną 1964 roku zmodernizowany model M06 zachowując tę samą cenę co WFM miał solidny widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, pełnobębnowe hamulce, większy reflektor i wzmocnioną ramę. Stało się to jedną z przyczyn decyzji o zamknięciu produkcji w warszawskiej wytwórni.
Podstawowy model M06 produkowany był ze zmianami aż do roku 1985. Ostatni egzemplarz WSK zjechał z taśmy 31 października 1985 roku i był to ostatni motocykl wyprodukowany w Polsce.
- WSK M06 (1955-65 207 649 sztuk)
- WSK M06 Z (1959-1964)
- WSK M06 L (1959-1964)
- WSK M06-Z2 (1959-1967 114 761 sztuk)
- WSK M06-64 (1964-1967 235 084 sztuk)
- WSK M06 B1 (1966-1971 319 069 sztuk)
- WSK M06 B3 (1971-1985 658 406 sztuk)
- WSK M06 B3 Gil (1974-1980 58 683 sztuk)
- WSK M06 B3 Bąk (1975-1977 9 701 sztuk)
- WSK M06 B3 Lelek (1975-1977 12 438 sztuk)
- WSK M06 B3 Kos (1979-1985 41 540 sztuk)
- WSK M06 B3 Kraska (1978 około 12 sztuk)
- WSK Barron 125 (1976-1977 105 sztuk)
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/WSK_(motocykl)