Mój Komar

Rok produkcji 1980. Model 2351.

Motorower kompletny, historia nie jest znana. Stan techniczny kwalifikował go do całościowego remontu.

Stan Komara po zakupie

Remont

Prace remontowe rozpoczęły się od razu po zakupie. Motorower został całkowicie rozebrany, elementy metalowe oddane do piaskowania i malowania proszkowego.

Silnik został poddany remontowi kapitalnemu we własnym zakresie i z pomocą motopasja-serwis.pl

Wymienione części silnika:

Pierścienie tłokowe
Cylinder kompletny 50cm3
Głowica cylindra
Wał korbowy Duells
Uszczelka pod głowicę
Sprężyna kopnika
Świeca zapłonowa Iskra F80
Łożyska komplet SKF + simeringi + kpl uszczelek
Tarcze sprzęgła
Klin koła magnesowego
Koło magnesowe

Szpilki cylindra
Guma odboju startera
Korek spustu oleju
Zawleczki kosza sprzęgła
Zabezpieczenie kosza sprzęgłowego
Segery – zabezpieczenia
Zabezpieczenie zębatki zdawczej
Śruby silnika komplet
Nakrętki wału korbowego
Uszczelka kolanka
Zabezpieczenie wałka głównego

Wymienione części ramy:

Linki komplet
Guma powietrza gaźnika
Opony
Dętki
Wianki łożyska główki ramy
Naklejki komplet Komar 2351
Sprężyna amotyzatora przód
Uszczelka kolanka
Żarówka rurka 6V 5W
Wiązka – instalacja elektryczna
Komplet śrub na całego Komara

Gumy stopki kierowcy
Śruba z kulką zmiany biegów
Kedra zbiornika paliwa
Zestaw napędowy YBN 35 zęby
Filtr paliwa
Pokrowiec siedzenia
Zabezpieczenie zębatki tył
Tłumik chromowany delux
Kolanko chromowane
Tulejki przedniego amortyzatora

Zdjęcia z demontażu silnika

Zdjęcia z montażu silnika


[gdgallery_gallery id_gallery=”4″]

Zdemontowane elementy ramy przed malowaniem:

Elementy zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo + lakier bezbarwny. Kolor czerwony to RAL 2002, kolor czarny RAL 9005

Elementy po malowaniu:

Zdjęcia z montażu Komara:

[gdgallery_gallery id_gallery=”5″]

Pierwsza jazda:

Po remoncie:

[gdgallery_gallery id_gallery=”6″]

W trakcie docierania, być może zbyt obciążająca jazda a na pewno niska jakość tłoka, spowodowała jego rozszerzenie i przytarcie.

Zakupiony został tłok ze stopu aluminium AK20 firmy Almot (poprzedni AK12). Nowy tłok posiada 20% zawartości krzemu przez co jest mniej podatny na rozszerzanie.