Geneza modelu:
W 1965 roku, Ford bazując na sukcesie modelu Mustang w Stanach Zjednoczonych, postanowił stworzyć europejski odpowiednik. Zespół brytyjskich projektantów, pod wodzą Johna Hitchman’a rozpoczął prace nad projektem „Colt”. W 1966 roku, pierwsze prototypy są testowane w Anglii i Belgii. 14 lipca 1966 roku zatwierdzone zostały plany produkcji nowego modelu. W listopadzie 1967 roku nowy model samochodu został nazwany „Capri”. W listopadzie 1968 roku, w Halewood koło Liverpool, rozpoczyna się produkcja samochodu.
Styczeń 1969 – premiera modelu Ford Capri I
Luty 1969 – początek sprzedaży „Ford Capri: the car you always promised yourself”
Luty 1974 – premiera modelu Ford Capri II
Ponieważ sprzedaż samochodu spadała, pod koniec 1973 roku Ford zdecydował się wprowadzić szereg kolejnych zmian. Powstał zupełnie nowy model samochodu – Capri II. Pierwsze prototypowe egzemplarze powstały w grudniu 1973, lecz produkcję rozpoczęto dopiero w styczniu 1974. Publiczna premiera nastąpiła 28 lutego 1974 roku.
Marzec 1978 – premiera modelu Ford Capri III
Premiera Capri Mk III pod hasłem „the difference between driving and just motoring”
Ford rozpoczął prace nad poprawą kształtu samochodu, gdyż wprowadzenie modelu Mk II na miejsce Mk I pogorszyło jego aerodynamiczność. W marcu 1978 pokazana została nowa wersja Capri. Nie była ona nigdy oficjalnie tak nazywana, ale przyjęło się ją określać jako Capri Mk III. Ford nazywał ten model na etapie projektu jako „Carla”.
Marzec 1987 – ostatnie Capri. W sprzedaży ukazał się ostatni egzemplarz Capri 280, o numerze nadwozia GG11896J. Według oficjalnych obliczeń wyprodukowane zostało 1.886.647 sztuk, ale dokładniejsze obliczenia wskazują na większą liczbę, zbliżoną do dwóch milionów.
źródło: capri.pl