Romet Komar – motorower produkcji polskiej, produkowany w latach 1960–1983 (różne modele) przez Zjednoczone Zakłady Rowerowe w Bydgoszczy, a później Zakłady Predom Romet, głównie na rynek polski (model MR232 występował także w Niemczech i Holandii pod nazwą Mofa-25 „Condor”).
W ciągu lat produkcji konstrukcja Komara zmieniła się:
- model 230, w którym zastosowano silnik typu SM02, gaźnik z centralnie umieszczonym pływakiem, ramę jednorurową, tylne zawieszenie sztywne, przedni krótki wahacz pchany
- modele: 231, 232 (nowy silnik serii S38)
- model 2320 (model różniący się od MR 232 innym cylindrem – odlanym z innego stopu oraz gaźnikiem)
- model 2328 (ze sprzęgłem odśrodkowym i jednobiegową skrzynią biegów – silnik S38SH)
- model 2330 (nowa rama o konstrukcji rurowo-tłoczonej i zawieszenie tylne amortyzowane przez dwa teleskopy sprężynowe)
- model 2338 (sprzęgło odśrodkowe i jednobiegowa skrzynia biegów – silnik S38SH)
- model 2350 (brak pedałów, hamulec uruchamiany dźwignią nożną, obudowa lampy przedniej plastikowa)
- model 2360 (wersja sport – z importowaną włoską kanapą, płaską kierownicą i sportowym bakiem)
- model 2361 (wersja sport – kanapa produkcji polskiej)
- model 2351 (teleskopowy widelec przedni i nowa obudowa lampy przedniej)
- model 2352 (zmiany takie jak w przypadku poprzednich modeli oraz nowy silnik tzw. „kwadraciak” typu 017 różniący się od S38 nowymi karterami i cylindrem), który w rezultacie wszystkich zmian dokonywanych na poprzednich modelach różnił się znacznie od swojego pierwowzoru – modelu 230.
- model 2352 W (zastosowano silnik „kwadraciak” w wersji 023 wyposażony w nożny mechanizm zmiany biegów)
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Romet_Komar